Shërbimi top-sekret i Izraelit, Mossad, kërkon të rekrutojë përmes Netflix, Hulu dhe Apple TV
Pas dekadash në hije, agjencia e inteligjencës së jashtme e Izraelit, Mossad, ka marrë shumë kohë transmetimi, si në lajme ashtu edhe në thriller të njohur televizivë. Dhe në ekran, hitet e transmetimit si “Teherani” i Apple TV Plus, “The Spy” i Netflix dhe “False Flag” i Hulu e kanë paraqitur Mossad si një makinë të ftohtë, të pamëshirshme dhe efikase.
Nga SHIRA RUBIN, The Washington Post
TEL AVIV – Pas dekadash në hije, agjencia e inteligjencës së jashtme e Izraelit, Mossad, ka marrë shumë kohë transmetimi, si në lajme ashtu edhe në thriller të njohur televizivë.
Në jetën reale, detajet e operacioneve që i atribuohen Izraelit janë në shesh si kurrë më parë, përfshirë vjedhjen dy vjet më parë të një numri sekretesh bërthamore nga brenda Iranit, vera e kaluar duke vrarë numrin 2 të al-Kaidës në Teheran dhe vrasja muajin e kaluar të shkencëtarit të lartë bërthamor të Iranit, Mohsen Fakhrizadeh.
Dhe në ekran, hitet e transmetimit si “Teherani” i Apple TV Plus, “The Spy” i Netflix dhe “False Flag” i Hulu e kanë paraqitur Mossad si një makinë të ftohtë, të pamëshirshme dhe efikase.
Larg nga përplasja, agjencia dikur supersekret e ka mirëpritur ekspozimin, thonë ish-spiunët. Mossad ka nevojë për rekrutë.
Me zhvillimin e shpejtë të teknologjisë ushtarake, Mossad përballet me qarkullim më të lartë se kurrë. Për të mbushur pozicionet shumë të afta të përshtatshme në mënyrë unike për fushat e betejës kibernetike në botë, Mossad po konkurron me sektorin privat të teknologjisë private të Izraelit për më të mirët dhe më të ndriturit e vendit. Veteranët ushtarakë të cilët dikur mund të kishin bërë karrierën e tyre në shërbimin kombëtar tani largohen për të punuar për fillestare fitimprurëse ose gjetën të tyren. Kompanitë izraelite Waze, Wix, Viber dhe të tjerët u krijuan nga veteranët e inteligjencës.
Në përgjigje, Yossi Cohen, drejtori i Mossad që nga viti 2016 dhe një aleat i ngushtë i Kryeministrit Benjamin Netanyahu, ka filluar një rritje të punësimit, ka rritur numrin e operacioneve sabotuese të agjencisë dhe ka zgjeruar buxhetin e saj me miliarda sikla, sipas një raporti të gazetës së përditshme izraelite, “Haaretz”.
Rekrutimi i rekrutimit të Mossad përfshin një prani të shtuar të mediave sociale dhe një rrjedhje të llogaritur të informacionit të pakonfirmuar në lidhje me shfrytëzimet e saj. Dhe ish-spiunët thonë se agjencia po përqafon në heshtje një mori shfaqjesh televizive dhe filmash që mund të bëjnë për agjencinë atë që bëri “Top Gun” për rekrutimin detar: bëj një jetë në organizatë të duket përsëri e ftohtë.
Misionet e Mosadit që janë të ekspozuara ndaj publikut “mbështesin trashëgiminë tonë. Ato i lejojnë njerëzit të ndjehen krenarë dhe të mendojnë për gjeneratën e ardhshme, ”tha Avner Avraham, i cili ishte një oficer i Mossad për 28 vjet dhe tani drejton Spy Legends Agency, një firmë këshilluese për studiot e Hollywood. “Ne kemi nevojë për më shumë agjentë.”
Uebfaqja e re e Mossad, të cilën Avraham e ndihmoi në hartimin e saj, përqafon këtë frymë. Faqja kryesore e saj përmban një citat të papaguar: “Papritmas, po e shoh veten duke bërë gjëra që ju ndoshta i shihni vetëm në filma”. (Si një oficer i ri, tha Avraham, ai dhe kolegët e tij skanuan filma me James Bond për frymëzim.)
Reputacioni i agjencisë doli i madh mbi “Mynihun” e Steven Spielberg, protagonist i të cilit ishte një agjent i Mossad dërguar për t’u hakmarrë ndaj terroristëve palestinezë që vranë 11 atletë izraelitë në Lojërat Olimpike Verore 1972. Në “Mynih” dhe dramatizime të tjera të frymëzuara nga Mossad që do të vijnë, një temë e zakonshme është dëmtimi psikologjik që brutaliteti i punës u merr agjentëve.
Zyrtarisht, Izraeli mban një politikë të rreptë pa komente për operacionet e fshehta. Udhëheqësit ishin nënën e vrasjes së shkencëtarit bërthamor iranian Fakhrizadeh, i cili i atribuohej gjerësisht Izraelit. Analistët izraelitë thanë se vrasja u dha një goditje ambicieve të armëve bërthamore të Iranit, ndërsa kritikët thanë se ishte një operacion i paligjshëm që bëri pak për ta mbajtur Iranin nga blerja e këtyre armëve nëse vendos ta bëjë këtë.
Në një lëvizje të rrallë, në 2018 qeveria doli publikisht pas bastisjes në arkivin bërthamor të Iranit. Netanyahu u shfaq në televizion për të ofruar detaje mbi dosjet e fituara fshehurazi, për të nxitur presionin ndërkombëtar kundër atyre që ai tha se ishin ambiciet e armëve bërthamore të Iranit.
Në Izrael, shkrimtarët dhe producentët janë pjesë e një shoqërie të lidhur ngushtë, ku “çdo person ka një mik apo një xhaxha në Mossad”, tha regjisori izraelit Eytan Fox, duke e bërë më të lehtë krijimin e versioneve në ekran të Mossad. Fox tha se ai ka shumë miq që punojnë ose kanë punuar atje dhe ai është këshilluar me ta për serinë e tij të ardhshme në lidhje me një emigrant amerikan në Izrael i cili është rekrutuar si spiun.
Këto përshkrime në ekran të Mossad janë pjesë e një zhanri më të gjerë të dramave me temë lufte që kanë ndihmuar ta bëjnë Izraelin një eksportues kryesor të filmave dhe shfaqjeve televizive.
Trendi daton në vitin 2010, kur shfaqja izraelite “Hatufim”, ose “POWs”, që portretizon kthimin në shtëpi të tre izraelitëve që ishin mbajtur në robëri në Liban, u bë baza për “Atdheun” e Showtime. Pastaj, në 2016, Netflix bleu “Fauda”, një serial i trilluar për një njësi izraelite kundër terrorizmit që vepron në Bregun Perëndimor të okupuar. Në vitin 2019, Sacha Baron Cohen luajti në thrillerin e periudhës Netflix “The Spy”, në lidhje me një agjent legjendar të Mossad, mbledhja e suksesshme e inteligjencës, ndihmoi Izraelin të arrijë fitoren e shpejtë në luftën e 1967 dhe i cili u ekspozua, u torturua dhe më pas u var në një publik të Damaskut katror
Në mars, Uma Thurman njoftoi se do të luante në xhirim amerikan të serialit triller izraelit “Flamuri i Rremë”, i cili bazohet lirshëm në vrasjen e 2010 të komandantit ushtarak të Hamasit Mahmoud al-Mabhouh në Dubai, për të cilën Izraeli u fajësua. Vrasja, megjithëse ishte dramatike, tërhoqi përpjekjet për të vendosur lidhje midis Izraelit dhe Emirateve të Bashkuara Arabe.
Hiti më i fundit – dhe më aktual – është seriali “Teheran”, i cili ndjek një haker të ri Mossad femër të fshehtë në kryeqytetin iranian. Transmetuar në Izrael dhe transmetim në Apple TV Plus, kthesat e saj të stilit telenovela dhe detajet kulturore – nga moda iraniane e ndërprerjes së hundës te partitë e paligjshme nëntokësore deri te politika hierarkike brenda Korpusit të Gardës Revolucionare Islamike të Iranit – u ofroi izraelitëve një vështrim në një vend të gjatë kuptohet si vetëm një kërcënim ekzistencial.
Një nga transmetimet kryesore të lajmeve të Izraelit madje përdori pamje nga “Teherani” për një segment mbi vrasjen e Fakhrizadeh.
Lajmet e fundit në lidhje me konfliktin hije izraelito-iranian kanë një zhurmë të rëndësishme, tha Ronny Perry, i cili ishte përgjegjës për shfaqjen si drejtuesi i prodhimeve dramatike në kanalin televiziv Kan. “Papritmas, ka këtë ekspozim, këtë sekret që po ju lejojnë të futet, i cili, deri vonë, ishte diçka për vetëm disa njerëz,” tha ajo.
Ndërsa tensionet midis Izraelit dhe Iranit përshkallëzohen, ekuipazhi po përgatitet për sezonin e tij të dytë me një sy në zhvillimet e lajmeve, “të cilat nganjëherë shkojnë përtej asaj që mund të imagjinonim”, tha Perry.
Jo të gjithë ish-punonjësit e Mossad janë të kënaqur me hapjen e re. Orna Klein, një ish spiune e Mossad, tha se ajo është e shqetësuar se portretizimi melodramatik mund ta bëjë më të vështirë për operativët të bëjnë punën e tyre.
Për më shumë se 26 vjet në agjenci, ajo tha se flinte çdo natë me dritat e ndezura, duke e ditur që, nëse zgjohej, do të kishte nevojë menjëherë për të njohur vendin në të cilin ishte, gjuhën që duhej të fliste, personin që duhej të ishte.
“Në ditët e mia, askush nuk fliste për asgjë – jo për gazetat, as për askënd,” tha ajo. “Kjo nuk është puna.”
Mishka Ben-David, një ish-agjent i Mossad i cili vazhdoi të shkruajë një roman spiun që po adaptohet si një seri televizive izraelite, kujtoi kur agjencia filloi të bëhej më e hapur për punën e saj.
Ishte pas vrasjes në vitin 2010 në Dubai të zyrtarit të Hamasit. Skuadra e hitit thuhet se përdori emra të Izraelitëve të vërtetë dhe fotografi të falsifikuara të pasaportave Evropiane, një gabim i turpshëm diplomatik për Izraelin. Ai e tregoi një censurues zyrtar të quajtur Ben-David, dhe e inkurajoi atë të fliste për mediat për agjencinë, me sa duket për ta mbrojtur atë. Ish-shefat e tij donin që ai “të ndalonte refuzimin e intervistave”.
“U deshën disa vjet, por Mossad ose krerët e Mossad e dinë sot se nuk ka asnjë mundësi që ata të mbeten të panjohur”, tha Ben-David. “Kjo është një luftë që ata nuk mund ta fitojnë”.
***
Shira Rubin është reportere për Washington Post me seli në Tel Aviv. Ajo mbulon lajme nga Izraeli, territoret Palestineze dhe rajoni, me një fokus në politikë, kulturë, shkencë dhe shëndetin e grave
Burimi: The Washington Post